I want to ride my bicycle - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van ilsemosselmannicosia - WaarBenJij.nu I want to ride my bicycle - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van ilsemosselmannicosia - WaarBenJij.nu

I want to ride my bicycle

Blijf op de hoogte en volg

21 Februari 2014 | Cyprus, Nicosia

Daar zijn we weer, na mijn eerste examen, eerste keer fietsen en zoveelste feestje ;)…

Twee weekenden geleden zijn we er weer met een hele bups opuit geweest. We gingen met zijn alle naar Larnaca, lekker naar het strand. Echter was de bus net wat te klein voor alle Erasmus studenten die naar het strand wilden. Uiteindelijk waren dus zowel alle stoelen als het hele gangpad bezet met mensen, gezellig tochtje daarheen dus. Aangezien we al een keer eerder in Larnaca zijn geweest, konden we gelijk neerploffen op het strand en hoefden we niet meer aan ‘sight-seeing’ te doen. Echter kwam na 5 minuten iemand (een Hollander) met het briljante idee om een fiets te huren en naar het zoutmeer te fietsen. Voor 3 euro (ja zo populair is fietsen hier dus) hadden we prima fietsen gehuurd. Samen met wat andere studenten die ook wel eens op een fiets hadden gezeten gingen we op pad. Het zoutmeer van Larnaca staat bekend om haar flamingo’s die er in de winter en het voorseizoen zitten. Wauw, wat een mooie beesten… maar helaas hebben wij ze niet gezien! Maar het meer was heel mooi en met een moskee op de achtergrond die omringt werd door palmbomen leek het net of je je in sprookje bevond. Na het zoutmeer zijn we nog door Larnaca gefietst, maar aangezien je continue op de stoep moest blijven was dit niet echt een succes. Later nog even onze fietsjes geshowed aan de mensen op het strand en de dag afgesloten met een lekker diner in een heerlijk visrestaurant.

Dat weekend hebben we ook kennis gemaakt met typisch Cypriotisch eten, Mezze. Eigenlijk is het een soort tapas, je krijgt een tafel vol met lekker eten! Het concept is Cypriotisch, maar wij zaten in een gezellig Libanees restaurant, op banken met kleine tafeltjes. Als afsluiter ook nog waterpijp gerookt om lekker in die sfeer te blijven. Volop genieten dus.

Afgelopen weekend zijn we ook naar Paphos gegaan, een wat populairdere badplaats. Waar hij vooral om bekend staat is de rots van aphrodite! Deze hebben we vanuit de bus gezien, maar hij was te ver van het centrum af om er heen te gaan. De mythe kent iedereen waarschijnlijk wel, al had ik hem anders in mijn hoofd. Ik wilde er heel graag heen, want als je er 3 keer in je nakie omheen zwemt brengt dit geluk in de liefde, DACHT ik. Maar het echte verhaal is dat als je dat doet, je zwanger raakt. Gelukkig kreeg ik niet de kans om dit te doen voordat de mensen mij het echte verhaal vertelde!

En ja ja, vandaag was het zover, na heel lang zoeken, heb ik toch ook maar een fiets gekocht! Na 3 uur en 3 keer een verkeerd adres te hebben gekregen vond ik de winkel. Een super oude mountainbike, maar hij doet het. Nu hoef ik niet meer 25 minuten naar de universiteit te lopen, 15 minuten op de bus te wachten of op een bus te wachten die überhaupt niet komt… Het is wel een opgave om hier te fietsen, fietspaden zijn er niet en voetpaden zijn er als je geluk hebt. Het is eigenlijk net of je langs te snelweg fiets hier over de hoofdweg. Maarja, je bent een Hollander of je bent het niet!! De man in de winkel wilde nog uitleggen hoe ik moest fietsen en zijn vrouw vertelde welke kleur fietslamp voorop moet en welke achterop, maar toen ik zei dat ik uit Nederland kwam zeiden ze dat ik wel een expert of het gebied van fietsen moet zijn. Straks ga ik voor het eerst op de fiets naar de Universiteit, alsof ik terug in Nederland ben!

Afsluitend nog een klein beetje school: het tentamen Spaans was erg makkelijk (zoals de docent vooraf al zei), dus die is wel binnen. Verder is het hier normaal dat een professor / docent je toevoegt op facebook blijkbaar, slapen de mensen in de klas of gaan ze gewoon een dagje naar het strand in plaats van naar de colleges (ik uiteraard niet hoor). Blijkbaar kan alles gewoon als je een Erasmus student bent en vindt elke docent je aardig. Nu weet ik in ieder geval waar ik NIET te vinden ben als mijn ouders me komen opzoeken ;)…

Liefs uit het zonnige zuidennnn

  • 21 Februari 2014 - 13:12

    Suzan:

    Wat een leven nichtje!!!
    Leuk om je gisteren even live gesproken te hebben!
    Veel plezier dit weekend en succes met je fiets!
    Kus

  • 21 Februari 2014 - 15:28

    Marian:

    Hoi Ilse wat een geweldig verhaal alweer. Wat heb je daar toch een relax leven. Dat zal inderdaad wel anders zijn als je ouders komen(haha). Dan zijn er natuurlijk geen feestjes. Maar fietsen doen ze wel graag dus je kunt je kilometertjes die week wel maken denk ik. En op die stoere fiets van je moet dat helemaal gaan lukken. Nou weer veel plezier daar en geniet ervan als je ouders er zijn. Ik hoor dan de verhalen wel live en kijk natuurlijk altijd uit naar een nieuw verslag van je.
    Leuke foto's trouwens.

    groetjes vanuit een zonnig winderig Etten-Leur.

  • 21 Februari 2014 - 19:32

    Jopie:

    Weer een leuk verslag en wat toevallig, wij gaan volgende maand met je oom en tante naar L'anatra voor een diner met 9 mezes. Hoe moet dat nu met die fiets, houdt je nog meer tijd over, kun je die wel invullen???
    Groetjes

  • 07 Maart 2014 - 15:12

    Jan En Janny Mosselman:

    Hallo Ilse,

    We hebben net je reisverslag gelezen en het lijkt ons reuze handig om te gaan fietsen.
    Bedankt voor je vrolijke kaart uit Lefkosia. Je vader en moeder hebben waarschijnlijk een goede reisleidster aan jou, want je kent het eiland al goed.
    De hartelijke groetjes vanuit Zierikzee voor allemaal.

    Tot ziens, Jan en Janny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cyprus, Nicosia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2014

Home sweet home

10 Mei 2014

Hollands weer

16 April 2014

Road-trip

03 April 2014

Tripjesss

15 Maart 2014

Holiesh people

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 9786

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: