Road-trip - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van ilsemosselmannicosia - WaarBenJij.nu Road-trip - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van ilsemosselmannicosia - WaarBenJij.nu

Road-trip

Blijf op de hoogte en volg

16 April 2014 | Cyprus, Nicosia

Heey heey!!

Daar zijn we weer. Een bericht getypt vanaf ons dakterras. Want daar kwamen we laatst achter, dat we helemaal naar de top van het gebouw kunnen en daar een mega groot ‘terras’ hebben, gewoon een mega plat dak waar we op kunnen. En als het zonnetje zo lekker schijnt, is er niets lekkerder dan elk uurtje zon meepakken natuurlijk.

Ondertussen hebben we ook de meeste punten terug gekregen van de mid-terms. Voor alles weer een voldoende, zelfs (tot mijn verbazing) voor het moeilijkste vak wat we hier hebben. Ook de laatste presentaties zijn achter de rug en de meeste projecten hebben we ook afgerond. Voor een vak (het vervelende Principles of Auditing vak) moeten we ook nog een project maken, maar om hier überhaupt een begin aan te maken neemt ons nu al 2 weken tijd in beslag. Gelukkig hebben we nu twee (welverdiende) weken vakantie tussen ons drukke studieleven door hier, want daar waren we wel aan toe hoor ;)

2 weekenden terug hebben we met 15 man een mini-roadtrip gemaakt door het noorden van Cyprus. Met 3 auto’s gingen we ’s morgens de grens over, op naar onze eerste bestemming, Kyrenia. Hier gingen we eerst naar een kasteel toe, die op het hoogste puntje van het noordelijke kustgebied lag. Als we de mensen van daar mogen geloven, zijn veel kastelen in Disney films gebaseerd op dit kasteel. En inderdaad, het leek er ook wel op. Het kasteel was tegen een rots aangebouwd en sommige stukken zaten in de berg, erg bijzonder om te zien. Helaas hadden ze in die tijd dat het gebouwd werd nog geen lift, dus mochten wij met onze jonge beetjes de ontelbaar traptreden beklimmen naar de top. Maar het was het zeker waard, als je eenmaal bijgekomen was van de klim had je een prachtig uitzicht over Kyrenia, de kust en een heel stuk eiland. Na dit kasteel zijn we doorgereden naar het strand om lekker even te zonnen en vervolgens naar het hostel gegaan. De volgende dag stonden de ‘Golden Beaches’ op het programma, en de naam liegt er niet om. Na 2 uurtjes gereden te hebben naar en over het schiereiland in het noordoosten van Cyprus kwamen we langs de allermooiste stranden. Witte stranden met een azuurblauwe zee, wat wilt een mens nog meer. Aangezien het strand ver van de bewoonde wereld was, hadden we een heel strand voor onszelf, genieten dus!!

Afgelopen weekend begon onze paasvakantie, en dat moest natuurlijk gevierd worden. Zaterdag gingen we naar het waterpark in Ayia Napa, een uurtje met de bus. ’s Morgens was er volop zon dus hebben we de meeste glijbanen van het park gehad. Het is best een groot waterpark, en aangezien onze groep (weer rond de 18 man) vrijwel de enige gasten waren, hoefden we ook nergens te wachten. Maar helaas kwamen er na de middag wat wolken en begon het te waaien, dus verkleumd maar op de bus terug gewacht. Zondag zou een betere dag worden, dus vol goede moed de strandspullen weer ingepakt en naar Nissi Beach gegaan. En dat was heerlijk, prachtig weer en het werd al wat drukker daar. Dat was wel grappig om te zien, de eerste keer dat wij bij dat strand kwamen waren er alleen nog maar Erasmusstudenten uit Nicosia, sommige al zo gek om in de zee te gaan. Geen restaurant, bar of WC was er toen te vinden op het strand, maar er werd wel veel gebouwd aan hotels. Een maand later ging de eerste beachbar open en kwamen er WC’s, nu is bijna alles open en kun je er waterfietsen, een waterscooter huren, snorkelen en duiken. Ook is het al drukker, maar er is nog meer dan genoeg plek. In de zomer denk ik dat je moet vechten om een strandbedje ’s morgens.

Wat ik ook heb mogen meemaken deze week, waar ik zelf minder blij mee was dan de doorsnee Cyprioot hier, zijn de grote regenbuien die hier heel soms zijn. Zeldzaam of niet, ik krijg het altijd voor elkaar om op dat moment ergens op of met mijn fiets te zijn. Afgelopen maandag waren we ’s morgens (toen de zon nog scheen) naar The Mall gefietst om te winkelen, toen we naar huis wilden goot het, niet zomaar een klein buitje, nee je kon niet ver kijken vanwege de regen. Aangezien het hier niet vaak regent, is een afvoerputje of iets wat het water kan afvoeren van de straat, hier totaal niet bekend. Op onze weg terug naar huis (op een mountainbike zonder spatbord) hebben we dus ook door heel wat plassen mogen fietsen. Maar klagen doen we uiteraard niet, na regen komt zonneschijn (een gezegde dat hier in Cyprus wél letterlijk is).

Voor deze vakantie (hiermee bedoel ik komende 2 weken, niet mijn hele studieperiode hier) staat er nog een reisje naar Belgrado op de planning en vooral ook veel strand. Ik moet het er nog maar even van nemen, want over 6 weekjes kom ik weer naar huis. Na de vakantie nog 1 week college, dan 1 week vrij om te studeren, 1 week t tentamens en dan de laatste twee weekjes afscheid nemen van alle mooie plekjes hier en alle lieve mensen die ik hier heb ontmoet. Maar, daar denk ik nog maar even niet aan, in 6 weken kun je nog heel wat leuke dingen doen!

Liefs uit Nicosia!!

  • 16 April 2014 - 16:15

    Ome Frans En Tante Margreet:

    Hoi Ilse , hier een berichtje vanaf ons tuinterras , hier ook heerlijk weer en GEEN regen .
    Maar zo te horen heb je het Top . Gaat wel snel hè , zo'n half jaar Je mag zo weer naar huis .
    Hier ook alles ok. Gaat met mij ( Frans ) al een stuk beter mijn bloeduitslagen waren ook verbeterd , ben zelfs al wat uren aan het werk .

    Nou van ons tuinterras , de Groetjes aan iedereen .

    Frans en Margreet

  • 16 April 2014 - 18:19

    Anouk:

    Ilse wat heb je het daar toch FIJN!!! :D
    Je gaat het zeker missen dus maar goed dat je twee weken hebt voor je afscheid(haha!)
    Blijf lekker doorgenieten en schrijven!

  • 16 April 2014 - 19:11

    Lea:

    Hoi Ilse hier een berichtje uit België
    De zus van ome dre
    Ik hoor en lees dat je het heel goed hebt daar
    Ik vind het fantastisch dat je voor zo.n leer methode hebt gekozen
    Geniet er met volle 100 % van
    Het weer is zo als bij jou ouders beetje zon maar niet extra warm
    Ik ben nog niet zo lang op fb en heb voordien nooit op een pc gewerkt
    Dat zal je wel merken aan mijn zinnen ( punt . Komma, enz )
    Dat word geregeld vergeten

  • 16 April 2014 - 21:50

    Lea:

    Ik zie dat een deel van mijn bericht niet is door gekomen
    Met deze wil ik je nog fijne dagen toe wensen
    En een goed thuis komst in Nederland
    Groetjes Lea & Andre Vermeiren

  • 17 April 2014 - 15:43

    Marleen:

    Ha Ils!
    Wat een leuk jaloersmakend stukje weer, haha ;) Top dat je tentamen alsnog hebt gehaald!
    En ik ben de 6 weekjes aan het aftellen hoor :D
    Liefs

  • 19 April 2014 - 19:25

    Jopie:

    Wat een ervaringen doe jij toch op zeg, geweldig, om jaloers van te worden.
    Ik geloof het helemaal dat je aan een welverdiende vakantie toe bent want je hebt het daar best wel zwaar. Fijn dat je, je mid-terms gehaald hebt, goed gedaan!!!Succes voor de latste loodjes xxx

  • 27 April 2014 - 14:22

    Tanja:

    Leuk om het weer te lezen n super dat je zo geniet en ook nog eens mooie cijfers haalt voor je studie. Heel veel plezier de laatste weken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cyprus, Nicosia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2014

Home sweet home

10 Mei 2014

Hollands weer

16 April 2014

Road-trip

03 April 2014

Tripjesss

15 Maart 2014

Holiesh people

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 9797

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: