Hollands weer - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van ilsemosselmannicosia - WaarBenJij.nu Hollands weer - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van ilsemosselmannicosia - WaarBenJij.nu

Hollands weer

Blijf op de hoogte en volg

10 Mei 2014 | Cyprus, Nicosia

2 weken vakantie, 1 week (2 dagen) school en een week tentamens zitten er weer op. Nu ben ik weer vrij tot woensdag, dan heb ik mijn laatste tentamen en kunnen mijn laatste 2 vakantie weekjes beginnen!

De eerste week van de vakantie waren we met 5 meiden naar Belgrado, Servië, gegaan. 3 Finnen en 2 Hollanders. Een van de meiden kende iemand die daar woonden dus die heeft ons 5 dagen lang de mooiste plekjes van Belgrado laten zien… vanonder de paraplu, dat dan weer wel. Want, zoals ik het wel vaker tref met de schaarse regen hier in Cyprus, had ik ook weer de jackpot in Belgrado. 3 van de 5 dagen hadden we regen, en dan ook echt non-stop regen. Maarja, mensen van Nederland en Finland zijn wel wat regendruppels gewend dus het mocht de pret niet drukken. We hebben er een heel leuke tijd gehad, veel gezien, veel gefeest en vééééél gegeten. Alles is daar erg goedkoop, dus we konden daar lekker doen wat we wilden. Hoogstepuntjes waren wel het heerlijke eten in een typisch restaurantje met livemuziek aan onze tafel & uitgaan in een gave club op een luxe boot! Mijn naam, Ilse, bleek daar echter wel een probleem, erg moeilijk, dus 5 dagen lang heb ik de naam Izzy gekregen, fantastisch…

De rest van de vakantie lekker lui gedaan, zo nu en dan een dagje strand of lekker terrassen. De vakantie sloten we af met een weekendje in Ayia Napa, wat nu echt een bruisende party stad aan het worden is. Ook de Engelse en de Russen hebben dit plekje nu ontdekt, dus de rokjes kunnen niet kort genoeg zijn daar … Na het strand gingen we naar Cape Greco, naar de sea caves. Dat was al super mooi, maar wat het nog leuker maakt is dat je er kunt cliff diven!! Ja ja, deze angsthaas die al niet van haar balkon op de 1e verdieping naar beneden durft te kijken is van een rots van 10 meter hoog in de zee gesprongen. 2 dapperdere mensen moesten beiden twee keer voor mij springen voordat ik geloofden dat ook ik het zou overleven, en er moest een team klaar staan dat mij uit het water kon takelen, aangezien ze nog steeds geen trappetjes in de zee hebben, het waaiden en er dus golven waren, en ik niet de lenigheid zelve ben. Maar het was het zeker waard, super gaaf, zo leuk zelfs dat ik nog een 2e keer wilden (oké dat wilden ik eigenlijk niet, maar de foto was de 1e keer mislukt.. en helaas de 2e keer ook). Vol adrenaline lekker ons buikje rond gegeten bij de Mac Donnalds en toen kon de stap avond beginnen. Lekker decadent met cocktails en champagne, zag er heerlijk uit maar smaakte voor geen meter, maarja wat verwacht je voor 3.50 hè…

Vol goede moed begonnen we aan onze laatste week college, waarvan we van 1 vak al gelijk onze final exam hadden. Ik had goed geleerd dus was er helemaal klaar voor, maar dat leren had ik net zo goed kunnen laten. De docent werd gebeld tijdens ons tentamen en heeft een kwartier op de gang staan praten. Ik weet niet hoe braaf de Cypriotische studenten zijn, maar wij hebben er dus een soort klassikaal tentamen van gemaakt, gezellige boel die tentamens daar. Naar grote waarschijnlijkheid heb ik (hebben we) dat tentamen dus wel gehaald.

Mijn laatste Spaanse college en het tentamen daarvan zijn ook wel noemenswaardig. Als enige Dutchie was ik aanwezig bij het laatste college en naar mijn idee hadden de Cyprioten een beetje stress voor ons mondeling- en schriftelijk tentamen. Ze begonnen nog wel in het Engels maar op den duur werd het een Grieks geschreeuw, nog steeds rijkt mijn Grieks niet veel verder dan hallo, bedankt en proost dus voor het eerste voelde ik me een echte buitenlander. Overigens best leuk, ik ben er namelijk toch ook echt een. Na een korte samenvatting in het Engels van de docent hadden we die vrijdag ons mondeling examen, dit mocht ik samen met Tim en Roselle doen. Heerlijk Spaans proberen te praten met mijn Nederlandse accent, het mocht over mijn familie en vrienden gaan. Iedereen had bruin haar, blauwe ogen en was klein, zelfs onze perro (hond). Dit omdat mijn Spaanse vocabulaire me in de steek liet, maar na nog wat Spaans gepraat was de docent blijkbaar toch onder de indruk, want hij vond het “muy bien”. Een paar dagen erna hadden we het schriftelijke examen hiervan, in het theater op de oude campus. Het was net een bioscoop zaal, ook van die heerlijke stoelen. Maar wat ontbreekt er in een bioscoop zaal? Juist tafels, dus i.p.v. schrijven op een tafel, mochten we voor binnenkomst allemaal een houten plank pakken: onze tafels!! Maar ondanks de houten platen ging ook dit examen wel redelijk.

Afgelopen zondag was het openingsfeest van Guaba. Guaba is beach club op het strand in Limassol die in het hoogseizoen elke zondag een groot feest geven. Deze club staat op nummer 13 van de beste clubs van de wereld. De verwachtingen waren dus hoog, maar die werden ook zeker waar gemaakt. Nadat 1,5 uur in de auto te hebben gezeten en goed ons goed ingesmeerd hadden met zonnebrand kon het feest beginnen. Allemaal loungebanken / bedden op het strand en goede muziek. Het feest start om 10.00 ’s morgens en gaat door tot 21.00. Ideaal voor ons dus, kunnen we gewoon nog terug naar Nicosia ’s avonds. Het was een erg gezellige bar, en ik denk als het weer het toelaat dat wij er vanaf nu elke zondag wel heen gaan!

Afgelopen week en komende woensdag zijn de laatste tentamens. Het leek me heel moeilijk om mezelf een paar dagen op te sluiten om te studeren hier in het mooie Cyprus, maar wonder boven wonder regent het hier al een paar dagen achter elkaar. En dan niet zoals meestal een mega plensbui en dan klaar, nee lekker op zijn Nederlands, een volle dag grijs, grauw en nat! Ideaal studie weer dus! Zojuist (ja op ZATERDAG om 09.30) mijn een na laatste tentamen gehad, die van het moeilijkste vak. En ik dacht dat het studeren voor dit vak al ingewikkeld was, maar het tentamen was helemaal onbegrijpelijk. Voor niets vanochtend om 05.30 de wekker gezet om nog even stug door te leren met mijn huisgenootje. Na mezelf getroost te hebben met een reep chocola kunnen we ons klaar maken voor het laatste tentamen voor woensdag. Daarna komt mijn lieve vriendinnetje een paar dagen hier heen vanuit Athene, dus dat is een leuk vooruitzicht!!

Ik hoop dat jullie in Nederland ook een fijne vakantie hebben gehad (voor diegene die mei vakantie hadden) en anders in ieder geval goed Koningsdag hebben gevierd. Dat was wel echt een gemis hier, al voelde ik dat gemis alleen maar de 30e en nog niet de 26e! Ook zag ik op internet dat er 30 april alsnog veel mensen in het oranje rond liepen, het is dat ik hier zit anders had dat mij ook kunnen overkomen!

Liefs uit Nicosia!!!

  • 10 Mei 2014 - 15:10

    Jopie:

    Wat een avonturen, goed dat ik niet wist van dat klif duiken, brrrrrr, ik moet er niet aan denken, ook hoogtevrees dus maar knap

  • 10 Mei 2014 - 15:30

    Marian:

    Hoi Hoi Ilse

    Wat hebben jullie daar een groot avontuur beleefd zeg. Op het studeren na zou ik er bijna jaloers op worden, Maar ook mijn leeftijd zou een rol spelen in zo een avontuur denk ik.

    Geweldig verslag weer . Heb na al die verslagen wel het idee dat studeren bijzaak is geweest haha. Of je hebt alleen de leuke dingen vermeld natuurlijk.
    Nou Ilse volgens mij komt het einde echt in zicht dus geniet nog maar ff verder en het belangrijkste natuurlijk succes met je tentamens.

    groetjes uit een druiliger grijs etten-Leur.

  • 10 Mei 2014 - 18:10

    Suus:

    Haha, grappig geschreven Ils!

    Nog even genieten daar en tot over een paar weekjes als je weer thuis bent!!
    Kus

  • 10 Mei 2014 - 18:44

    Margreet En Frans.:

    Hoi Ilse,weer een hardstikke leuk verslag,succes voor as.woensdag en geniet nog een paar weken van Cyprus!!Groetjes!!

  • 10 Mei 2014 - 22:28

    Jopie:

    Hoe kan dat nu, de helft staat er maar op dus daar gaan we weer; ook hoogtevrees dus knap dat je gesprongen bent en dat twee keer, petje af hoor!!!!!! Nog heel veel succes a.s. woensdag en daarna leuke dingen doen (feesten en zo) met je vriendin die overkomt. Geniet nog met volle teugen want je mag snel weer naar ons kikkerlandje. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cyprus, Nicosia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2014

Home sweet home

10 Mei 2014

Hollands weer

16 April 2014

Road-trip

03 April 2014

Tripjesss

15 Maart 2014

Holiesh people

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 9802

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: